6. juuli 2011

IV PÄEV - 16. JUUNI 2011 – NELJAPÄEV

7:40 oli juba äratus, kuna täna oli meie ärasõidupäev ja enne pidime veel hommikust sööma. Olime otsustanud, et läheme Riiga natuke varem ja siis kondame seal ringi, mitte ei hakka viimasel minutil liikuma ja siis jääme bussist maha.

8:00 hommikusöök. Menüü sama mis eile hommikul. Ise maitsesin natuke teisi asju, kui eelmine kord. Kui kõhud täis, siis oli aeg pagasi pakkimiseks ja enda valmis sättimiseks. Nii peenelt kui sai, vaatasin kõik üle, et midagi maha ei jääks, aga juustud ja ühe külmkapimagneti suutsin ikka maha jätta.

9:00 kohtusime all fuajees. Registreerisin meid hotellist välja. Kontrolliti, ega me pole kulutusi teinud minibaarist ja muid teenuseid kasutanud. Ei olnud!

Vaba voli lahkuda, seda me ka tegime. Vuristasime oma kohvreid mööda jalakäijate tänavat bussipeatuse poole. Kaks bussi läks ilma meieta ära, sest need olid nii täis. Väikesed marsad ainult sõitsid ja kuna seal polnud ka ühegi bussikese alguspunkt, siis polnud meil erilist lootustki kõik koos peale saada. Märkasime kauguses üle järve rongi tulema. Küsisin ühe proua käest, kust rongipileteid saab. Ta osutas sellele hoonele, kust me eile väikesed magusad korvikesed olime ostnud. Lippasin siis ruttu sinna ja ostsin piletid Riiga.

9:20 sõitis rong ette. Meeletult kõrge ronimine oli, et vagunisse saada. Venitasime oma kohvreid ja kotte nagu suured jõujunnid. Hakkama saime! Tahtsime rongireisi teha, nüüd saimegi. Oligi mugavam kui bussiga. Takistusi teel polnud ja ruumi oli ka palju.

Hoopis huvitavam oli sõita ja märkamatult olimegi jõudnud raudteejaama, kus tegime väikese poodlemise tuuri. Leidsime paar päris toredat poodi. Eriti lahe oli üks riidepood, kus hinnad olid nii väikesed. Alates päevitusriietest kuni õhtukleitideni võisid saada kõigest kuni 7.- lattiga. Palju palju asju oli. Tibid tegid ikka vägeva proovimise maratoni. Kõigepealt tekitasime poe keskele põrandale oma pagasist suure hunniku ja sukeldusime riietesse. Tüdrukud ikka leidsid endale üht-teist. See oli tõesti hea pood.

Kuna kell hakkas lähenema bussi väljumisele ja süüa oli ka vaja nata osta, siis pidime shoppamise lõpetama. Osad pliksid tahtsid taas Hesi, osad väikeseid saiu, mina viimaste hulgas. Nii läksime korraks lahku. Saime oma väikesed saiad kiirelt putkast kätte ja jäime teisi ootama. Nendel võttis ilmselgelt kauem aega kui meil ja kahtlustasin, et nad mitte ainult Hes´i ei läinud, sest seal kõrval oli ka see 1.- Lati ehetepood. No ja hiljem selgus, et nii see oligi, aga tegelikult oli meil vaja juba liikuma hakata. Haarasin juba telefoni, et helistama hakata, aga siis nägime kaugusest neid tulemas.

Kiirelt hakkasime siis bussijaama poole sammuma. See oli küll lühike tee, aga ikka suutsime seal sadade turulettide vahel valesti minna ja ringi sisse teha. Kell tiksus armutult. Liiga kiirelt ka ei saanud sammuda, kuna tean ise, mis tunne on suure kõhuga kiirustada. Õnneks hakkas nurga tagant paistma sihtkoht. Olime välja tulnud hoopis teisele poole bussijaama, kui ma olin tahtnud, aga kohale me jõudsime ja isegi seal väga ebameeldivas WC-s jõudsime ära käia.

12:00 väljus buss, vihma hakkas sadama. Buss oli sama ebamugav kui tulleski. Lugesin pea terve tee raamatut ja Liisa minuga koos.

14:30 olime Pärnus ja küsisime stjuardessilt, et kas saaksime Vana-Pääskülas bussist välja. „Ei” oli resoluutne ja kuna pagas on ka veel tee pool küljes, siis ei tulevat see kõne allagi. Mis siis ikka. Helistasime Hiiumaa GoBussi ja küsisin bussijuhi nime ja numbrit, et saaksime talle helistada.

Bussijuhile helistasime ja palusime, et kas oleks võimalik mõni minut meid oodata, kuna tuleme Riia bussiga ja tõenäoliselt see väheke hilineb. Graafiku järgi pidi buss väljuma Hiiumaale 16:20 ja Riia buss sisse jõudma 16:30. Kõik viitas aga sellele, et oleme graafikust veidike ees. Bussijuht lubas meid oodata ja juba piletid välja printida, et siis kiiremini läheks.

Vana –Pääskülas tegi buss siiski peatuse. Mõlemad bussijuhid tormasid välja pagasiruumi kallale ja stjuardess tuli meid välja ajama. Vastasin, et me ei soovi enam, et me helistasime oma bussijuhile ja ta ootab meid Tallinnas.

16:10 olimegi 20 minutit lubatust varem Tallinna bussijaamas. Saime rahulikult oma pagasi võtta, selle teise bussi paigutada ja siis veel ka WC-s käia. Bussijuhil olid tõesti juba meie jaoks piletid välja prinditud ja minul tuli ainult raha välja käija. Aitäh bussijuhile!

16:20 väljus kiirbuss kodusaarele. Marie ja Katre jäid Tallinna endale lõpukingi otsima. Tukastasin mõnusalt ja tee sadamasse läks väga kiirelt. Praamisõit möödus ka tavapärases rutiinis ja juba olimegi kodus tagasi!

Väga tore lõpureis oli ja olen rõõmus, et see just selline meil välja kujunes. Eks näis, kas veel tulevikus midagi koos ette võtame. Tibid arvasid, et kruiis on ju veel tegemata …